Algemeen
Verkopers
-
Kan ik een auto uit het buitenland aanbieden?
-
Wat kost het om mijn auto via The Collectables te verkopen?
-
Hoe meld ik mijn auto aan?
-
Hoe bepalen jullie of mijn auto Collectable is?
-
Kan ik bepalen wanneer de veiling van mijn Collectable begint en eindigt?
-
Hoe lang duurt de veiling?
-
Hoe verloopt het proces van aanmelding tot verkoop?
-
Als mijn auto goedgekeurd wordt om te veilen, welke informatie hebben jullie dan nog nodig?
-
Hoeveel details wensen jullie te ontvangen in de informatie over mijn Collectable?
-
Kan ik zelf mijn minimum verkoopprijs (‘reserve’) bepalen?
-
Wat gebeurt er zodra de veiling van mijn Collectable begonnen is?
-
Kan ik nog iets wijzigen als de veiling van mijn Collectable al loopt?
-
Mag ik zelf op mijn auto bieden om de prijs te verhogen?
-
Moet ik beschikbaar zijn om mogelijke kopers mijn Collectable te laten bezichtigen?
-
Moet ik toelaten dat mijn Collectable gekeurd wordt?
-
Kan ik mijn Collectable uit de veiling halen nadat deze begonnen is?
-
Heb ik zekerheid dat mijn auto verkocht wordt?
-
Wat gebeurt er als de minimale verkoopprijs (‘reserve’) niet wordt gehaald?
-
Wie verzorgt de objectbeschrijving over mijn Collectable?
-
Hoe wordt de winnende bieder met mij in contact gebracht en hoe krijg ik mijn betaling?
-
Wat gebeurt er als de winnende bieder zijn verplichtingen niet nakomt?
-
Wat gebeurt er nadat de veiling is afgesloten?
-
Ik wil graag een mogelijke plaatsing van mijn Collectable bespreken zonder in te schrijven, kan dat?
Kopers
-
Waar kan ik registeren zodat ik mee kan bieden?
Allereerst op onze website, klik hier. We vragen een aantal kenmerken van je en maken tevens gebruik van een iDIN registratie, zodat onze aanbieders zeker weten dat de bieders ook daadwerkelijk bestaan en dus geen valse biedingen krijgen.
Wil je alleen inschrijven zodat je mee kunt kijken en Collectables op je favorieten lijst kunt zetten? Ook dat is uiteraard mogelijk. Je hebt hiervoor geen iDIN registratie nodig.
Als je je account wilt verwijderen, dan kan dit via je profielpagina "Mijn Account", dan "Inloggegevens" en vervolgens onderaan bij "Account verwijderen".
-
Hoe zie ik of een auto verkocht is?
-
Ik zie de prijs van het Hoogste Bod in de dagen na het aflopen van de veiling oplopen. Hoe kan dat?
-
Hoe kan ik bieden?
-
Kan ik de auto vooraf bezichtigen en keuren?
-
Wat is iDIN en waarom gebruiken jullie dit?
-
Mijn bank accepteert geen iDIN
-
Waarom staan er niet meer auto's op de site?
-
Ik probeer een bod te plaatsen maar kom niet tussen de andere bieders door?
-
Hoe werkt de Bied Butler?
-
Waar staat de minimum verkoopprijs ('reserve')?
-
Met welke stappen gaan de biedingen minimaal omhoog?
-
Ik kan niet de hele veiling op mijn scherm kijken, wat nu?
-
Kan ik mijn bod verwijderen of intrekken?
-
Ik heb per ongeluk een excessief bedrag geboden, wat moet ik doen?
-
Hoe voorkomen jullie ‘sluipschutters’?
-
Hoe weet ik of een Collectable een minimum verkoopprijs (‘reserve’) heeft of niet?
-
Wat is de commissie voor The Collectables die de koper betaalt?
-
Als de veiling is afgelopen, hoe regel ik dan de verdere transactie?
-
Kan ik contact opnemen met de verkoper?
-
Als ik niet naar de verkoper kan gaan om de auto op te halen, hoe zet ik de auto dan op mijn naam?
-
Wat gebeurt er als de minimum verkoopprijs niet wordt gehaald?
-
Heb ik garantie op de aangekochte Collectable?
-
Wat gebeurt er als de gekochte Collectable een gebrek vertoont dat niet was opgenomen in de kavelbeschrijving?