De 964 combineert het beste van twee werelden. Bij de introductie in 1989 bleven de iconische lijnen van de oer-911 grotendeels intact, maar intussen was 85% van de auto nieuw. Voorzien van onder andere stuurbekrachtiging, ABS en een modern onderstel, is het een klassieker welke, voor klassieker begrippen, eenvoudig en goed te besturen is. De bumpers kregen een modernere styling en omwille van de wegligging op hoge snelheid kreeg de auto een uitklapbare spoiler, iets wat Porsche vandaag de dag nog steeds toepast.
Voor de 964 werd een nieuw 3.6 liter blok ontwikkeld vanuit het bestaande 3.2 Mezgerblok, welk nog het echte luchtgekoelde boxermotor geluid maakt. Deze is goed voor 250 pk. Daarmee komt deze 964 ook voor hedendaagse begrippen, mede dankzij de vierwielaandrijving nog uitstekend van zijn plek.
In de 964 was voor het eerst tiptronic (alleen achterwielaandrijving) en vierwielaandrijving te krijgen. Bij deze auto gaat het om een echte rijdersvariant met handgeschakelde versnellingsbak en vierwielaandrijving. De uitvoering is geweldig in de kleurencombi rood, met een zwart lederen-velours interieur. Naast een elektrisch schuifdak heeft de auto 17 inch Turbo look velgen, Cup-spiegels en is de auto voorzien van een achterspoiler met 3e remlicht.
Deze Porsche zag in 1989 het levenslicht en werd in 1997 in NL toegelaten.
Alle eigenaren hebben er goed voor gezorgd. In 2012 is door een bekende Porsche specialist de auto volledig onder handen genomen en in 2017 is een plekje onder de achterruit vakkundig hersteld. Een bekend probleem bij de 964.
Onze mening
Een 964 is toch echt wel DE Porsche die de klassieke look combineert met modernere techniek. Die techniek is, indien deze goed wordt verzorgd, oerdegelijk en laat je genieten van de klassieke 911 sound. Een rode coupé met handbak is natuurlijk niet te versmaden. Daarbij heeft deze 964 een zeer acceptabele kilometerstand en verkeert in goede staat.
Uitrusting
Deze 964 Coupé is o.a. uitgerust met:
Alarm systeem
17 inch Turbo look velgen
JVC KD-AVX33 Autoradio (originele Radio-Cassettespeler is nog aanwezig)
Hands free set
Alarminstallatie (met keuring tot 06-2024)
Sportstuur
Cup spiegels
Achterspoiler met 3e remlicht
Elektrisch bedienbare ramen
Modificaties
Radio
Velgen
Alarm
Handsfree set
Opmerkingen
Deze 964 coupe verkeert in gebruikte staat. De auto heeft gebruikssporen maar ziet er overall zeer goed uit. De auto is voorzien van een sluitende historie. Zie hiervoor de NAP gedurende periode in NL en Historie onderhoudsboekje en facturen
Recente onderhoudshistorie
• 30-08-1989 – 7.561 km – Porsche Geldern - Beurt
• 27-06-1990 – 29.011 km – Porsche Moers - Beurt
• 28-11-1991 – 59.000 km – Porsche Moers - Beurt
• 09-09-1993 – 61.000 km – Porsche Moers - Beurt
• 09-12-1993 – 81.500 km – Porsche Moers - Beurt
• 07-09-1994 – 112.138 km – Porsche Moers - Beurt
• 08-04-1999 – 141.113 km – Porsche Leusden - Beurt
• 10-02-2012 – 146.140 km – Schmitt Oss – Motor gedemonteerd, gereinigd en waar nodig onderdelen vervangen zoals de Dilivar Tapeinden en pakkingen.
• 12-01-2016 – 156.990 km – Rennsport Breda - Beurt
• 24-02-2017 – 157.588 km – Rennsport Breda – Beurt
• 07-01-2019 – 158.001 km – Rennsport Breda - Controle
De 964 werd in het begin van zijn leven goed gebruikt. In 1993-1994 werd er zelfs 50.000km mee gereden in 1 jaar. Nadat de auto in Nederland werd ingevoerd is de auto uitsluitend nog voor plezierritjes gebruikt. De huidige eigenaar heeft de 964 bij aankoop laten keuren en toen besloten om de motor te laten demonteren. Hierbij zijn onder andere de Sterkere Dilivar (993) tapeinden geplaatst en zijn alle pakkingen vernieuwd. Omdat de auto de laatste 7 jaar maar zo’n 2.000 km heeft gereden heeft de eigenaar de jaarlijkse APK’s keurig laten uitvoeren met een daarbij behorende check door de specialist.
Inbegrepen bij de verkoop
Bij de verkoop van deze 964 cabriolet zit inbegrepen:
● 2 sleutels
● Onderhoudsboekje
● Diverse facturen
Over de verkoper
De 964 coupe wordt verkocht in opdracht van een Nederlandse liefhebber die de auto inmiddels 12 jaar in bezit heeft. Met toestemming van het thuisfront kocht hij de auto in 2012 om een jongensdroom in vervulling te laten gaan. Nu is hij toe aan wat anders en verkoopt hij zijn 964, die hij altijd heeft vertroeteld graag aan een nieuwe liefhebber.
Samenvatting
Verkoper - Mark
Verkoper type – Particulier
Locatie – Etten Leur
Kenteken – RNFR50
Chassisnummer – WP0ZZZ96ZKS400802
Bouwjaar/-datum – 1989
Kilometerstand – 159.865 kilometer
Aantoonbaar – Ja (Facturen - boekjes)
Garantie – Nee
Marge/BTW – Marge auto
Carrosserie – Coupé
Motor – 3600 cc zes cilinder boxermotor met 250 pk
Aandrijving – Vierwielaandrijving
Bak – handgeschakeld
Exterieur – Rood
Interieur – Zwart
Bekleding – Leder - Velours
Rokersauto – Nee
Eigenaren – 3 (volgens eigenaar)
Banden – Conti Sportcontact DOT 2009 en 2011 en rondom plm 5,5 mm
De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere mogelijke keuring, onderzoek of taxatie. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer details.
Ook je Collectable volledig ontzorgd (laten) verkopen aan een nieuwe liefhebber? Neem contact met ons op.
Vragen (0)
Stel in het forum je relevante vragen over deze Collectable