De 964 combineert het beste van twee werelden. Bij de introductie in 1989 bleven de iconische lijnen van dé oer-911 grotendeels intact, maar intussen was 85% van de auto nieuw. Voorzien van onder andere stuurbekrachtiging, ABS en een modern onderstel, is het een klassieker welke, voor klassieker begrippen, eenvoudig en goed te besturen is. De bumpers kregen een modernere styling en omwille van de wegligging op hoge snelheid kreeg de auto een uitklapbare spoiler, iets wat Porsche vandaag de dag nog steeds toepast.
Voor de 964 werd een nieuw 3.6 liter blok ontwikkeld vanuit het bestaande 3.2 Mezgerblok, welk nog het echte luchtgekoelde boxermotor geluid maakt. Deze is goed voor 250 pk. Daarmee komt deze 964 ook voor hedendaagse begrippen, mede dankzij de vierwielaandrijving nog uitstekend van zijn plek. In de 964 was voor het eerst tiptronic (alleen achterwielaandrijving) en vierwielaandrijving te krijgen.
De door ons aangeboden 964 Coupe heeft een handgeschakelde versnellingsbak en vierwielaandrijving. Geleverd in Duitsland, matching numbers, in de kleur Schiefer metallic met sportstoelen en airconditioning en ZONDER schuifdak. Dat maakt de auto best bijzonder en geliefd bij de sportieve rijders. Tevens is de auto daardoor meer geschikt voor langere personen!
Deze Porsche werd op 30 april 1990 voor het eerst in Duitsland toegelaten waarna in 1997 de 964 naar Nederland kwam. De huidige eigenaar heeft de afgelopen 16 jaar kosten nog moeite gespaard om de auto in topconditie te brengen. Alle kritische punten van de 964, zoals de roestvorming bij de paravan, zijn aangepakt en is de motor ruim 20.000 km geleden volledig gereviseerd.
De airco functioneert zoals het hoort, het onderstel is fris uitgelijnd(RS specs), uitgewogen en voorzien van Bilstein dempers. Met de (origineel Porsche) 17 inch cup 2 velgen, camberplates is het een perfect sturende auto geworden. Om de motor gezond te houden heeft de 964 een upgrade gehad van de oliekoeler en een cup uitlaat voor een net wat beter geluid. Kortom een perfecte driver (zeker zonder schuifdak) die zowel optisch als technisch helemaal bij is en recent is getaxeerd voor 80.000,- euro
Onze mening
Een 964 is en blijft in onze ogen toch echt wel DE Porsche die de klassieke look combineert met modernere techniek. Die techniek is, indien deze goed wordt verzorgd, oerdegelijk en laat je genieten van de klassieke 911 sound. Deze 964 is door de huidige eigenaar helemaal in topconditie gebracht en verkeerd dan ook in zeer goede staat. Als coupé, zonder schuifdak en een handbak een echte rijdersauto!
• Bilstein onderstel en diverse onderstel upgrades
• Cup uitlaat
• Cup velgen 17 inch (origineel Porsche)
• Oliekoeler upgrade
• Sportstuurwiel
• RS Chip
• Veerpootbrug Porsche origineel
• HVAC modificatie (bedieningsunit airco verwarming)
Opmerkingen
Deze 964 coupe verkeert in zeer nette staat. De auto heeft lichte gebruikssporen maar ziet er overall zeer goed uit. Alles functioneert zoals het hoort en boekjes en facturen zijn aanwezig en onderbouwen de kilometerstand. De eigenaar heeft een uitdraai van wat er allemaal bij welke kilometerstand is gebeurd. Ook de reparatie van de kilometerteller is keurig gedocumenteerd. De afgelopen jaren is er serieus geïnvesteerd in de auto om ‘m in de huidige conditie te brengen. De motorrevisie die ruim 20.000km geleden is uitgevoerd is ook serieus aangepakt en dus niet slechts een nieuwe afdichting van de motor. Zo zijn alle lagers, tandwielen, kettingen, spanners, zuigerveren, ontsteking etc etc. vernieuwd en of gereviseerd. Er is een complete rapportage aanwezig inclusief foto’s. De 964 is in augustus nog voorzien van nieuwe RS motorsteunen en wordt geleverd met een verse APK.
Recente onderhoudshistorie
Het onderhoud is te vinden in het originele onderhoudsboekje en een ordner vol met documentatie en facturen.
Bij de verkoop van deze 964 Carrera 4 zit inbegrepen:
• Mappen met diverse facturen en documentatie
• Originele Onderhoudsboekje
Over de verkoper
De 964 coupe wordt verkocht in opdracht van een Nederlandse liefhebber die de auto inmiddels 16 jaar in bezit heeft. Rob was altijd al gek van een 911 en dan komt er een moment dat je er één kunt kopen. Vele tochten gereden ook verre ritten in buitenland. Technisch alles wat nodig (ook zaken die niet echt aan vervanging toe waren ) is in deze periode aangepakt van schokdempers tot airco en lakwerk .Volledige motor revisie (238.000KM). Rob vindt dat de auto er onderhuids net zo goed moet zijn als optisch en heeft er dus de afgelopen 16 jaar alles aan gedaan om deze 964 in topconditie te brengen en te houden.
Samenvatting
Verkoper - Rob
Verkoper type – Particulier
Locatie – Vught
Kenteken – SF-BN-47
Chassisnummer – WP0ZZZ96ZLS406390
Bouwjaar/-datum – 1990
Kilometerstand – 261.669 kilometer
Aantoonbaar – Ja (Facturen/boekje)
Garantie – Nee
Marge/BTW – Marge auto
Carrosserie – Coupé
Motor – 3600 cc zes cilinder boxermotor met 250 pk
Aandrijving – Vierwielaandrijving
Bak – handgeschakeld
Exterieur – Schiefergrau
Interieur – Zwart
Bekleding – Leder
Rokersauto – Nee
Eigenaren – 7 (in Nederland), laatste eigenaar 16 jaar
Banden – Michelin 205-50-17 DOT 2021 7mm en 255-40-17 DOT 2016 en plm 5 mm
De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere
Ook je Collectable volledig ontzorgd (laten) verkopen aan een nieuwe liefhebber? Neem contact met ons op.
Vragen (4)
Stel in het forum je relevante vragen over deze Collectable
Olaph
2024-08-13 19:26:25
Is de motor-afdekplaat bij de 964? Kan deze zonder problemen gemonteerd worden? Kan een verse APK gedaan worden voor de bieder met het winnende bod? Zweet of lekt de motor ergens, ookal is deze 20.000 km geleden gereviseerd? Is er documentatie van de revisie? Zijn hierbij ook de drijfstanglagers gedaan?
96463
2024-08-13 22:24:37
Beste Olaph,
Bodemplaat is er uiteraard bij!
96463
2024-08-13 22:28:51
Motor is volledig gedaan inclusief hoofdlagers/nieuwe kettingen /spanners/tandwielen linker nokkenas. Heb de meeste delen bewaard.
Koppen en cilinders bij specialist in België bewerkt.
APK wordt deze week gedaan (moest voor september 2024)
96463
2024-08-13 22:33:39
Ps olie zweten ? mag eigenlijk geen naam hebben ……… daarom is de bodemplaat er af zodat je dit kunt zien
Bodemplaat is er uiteraard bij!
Koppen en cilinders bij specialist in België bewerkt.
APK wordt deze week gedaan (moest voor september 2024)