Onlangs konden we hier op The Collectables een prachtige zwarte Aston Martin V12 Vantage S aanbieden. Het winnende bod ging naar een echte liefhebber van het model, die al de trotse bezitter was van deze zwarte V8 Vantage S. Die laatste staat prachtig naast zijn V12, maar 1 Vantage is genoeg. Deze ‘black beauty’ uit 2011 heeft nog maar 22.280 kilometer op de teller staan en verkeert in topconditie.
We hebben hier dus te maken met de S-versie van de V8 Vantage. De Vantage was al sportiever dan de DB9, maar in 2011 maakte Aston Martin de auto nog een tandje extra sportief met de V8 Vantage S. De 4,7 liter V8 levert 10 pk en 20 Nm extra. Dat is nog een tamelijk bescheiden upgrade, maar de aerodynamica is ook flink aangepast. Bovendien is de zestraps Sportshift-automaat vervangen door de zeventraps Sportshift II-automaat. Daardoor heeft de V8 Vantage S echt een ander (lees: sportiever) karakter dan de reguliere V8 Vantage. Alle aanpassingen zorgen ervoor dat de V8 Vantage S in 4,6 seconden van 0 tot 100 km/u sprint en de magische grens van 300 km/u kan doorbreken.
Qua looks zit de V8 Vantage S mooi tussen de brute V12 Vantage en de stijlvolle reguliere V8 Vantage in. De S-versie kreeg van Aston Martin een carbon fiber splitter en diffuser, een geïntegreerde spoiler en bredere side skirts. De Vantage S is ook een stuk zeldzamer dan de reguliere Vantage: er staan momenteel maar 18 exemplaren op Nederlands kenteken.
Dit specifieke exemplaar is in 2015 geïmporteerd uit Duitsland. De eigenaar was altijd al fan van het Vantage model geweest en besloot op zijn 60e verjaardag zijn wens in vervulling te laten gaan.
Wouter's mening
Zal niet iedere liefhebber in z'n achterhoofd een Vantage op het verlanglijstje hebben staan? En dan toch weer die 911 kiezen? Het blijft een prachtig model. En niets ten nadele van een normale V8 Vantage, maar deze V8 Vantage S is sneller, lichter, scherper en, als je het mij vraagt, ook mooier. En misschien nog wel het belangrijkste: hij klinkt nóg beter. De schorre V8-sound is gewoon briljant. Aan de looks van het exterieur heb je natuurlijk niet veel als je er in zit, maar ook het interieur is een feest voor het oog dankzij de sublieme afwerking. Subtiele rode stiksels, de Bang & Olufsen installatie en nog als nieuw. De fraaiste V8 op de markt?
Uitrusting
Bang & Olufsen audio
Airconditioning
Navigatie
Parkeersensoren achter
Elektrische stoelverstelling
Modificaties
Geen modificaties, deze Collectable is nog volledig origineel.
Opmerkingen
De auto verkeert nog in nieuwstaat, op wat minimale cosmetische puntjes na (zie ook de foto's):
Krasje op de linkerbuitenspiegel
Minimale beschadiging van de rechtervoorvelg
Het Finnik-rapport van deze Collectable vind je hier.
Recente onderhoudshistorie
De complete onderhoudshistorie, inclusief facturen, is aanwezig. De auto is uiteraard schadevrij en de km-stand is aantoonbaar. De auto is in onderhoud bij Aston Martin Michiels in Antwerpen (B). De belangrijkste punten uit de recente onderhoudshistorie zijn:
December 2020 - controle bandenspanning en sensor (Kroymans Hilversum)
November 2020 - rondom nieuwe banden en nieuwe accu
23 oktober 2018 - Aston Martin Antwerpen: grote beurt (€ 3.543,30) bij 20.701 km
24 november 2016 - Aston Martin Antwerpen: kleine beurt (€ 982,48)
Sinds de laatste beurt in 2018 is er slechts 2.000 kilometer gereden. Voor aflevering zal de eigenaar de Collectable door de Aston Martin dealer nog een servicebeurt laten geven.
Inbegrepen bij de verkoop
Drie sleutels
Ordner met alle facturen en historie
LoJack-traceersysteem
Over de verkoper
De eigenaar kocht deze V8 Vantage S voor zijn 60e verjaardag als ultiem cadeau voor zichzelf. Deze ging nooit meer weg. Totdat hij op The Collectables de V12 Vantage S zag staan. Met het winnende bod gaf hij zichzelf wederom een prachtcadeau, deze keer voor zijn 65e verjaardag. Twee Vantages vind hij echter toch wat teveel van het goede, daarom mag de V8 de garage verlaten.
Dagelijks rijdt de eigenaar in een onopvallende BMW M550d, de Aston is dan ook nog als nieuw.
Samenvatting
Verkoper
Kees
Verkoper type
Particulier
Locatie
Zuid-Holland
Chass. Nr.
SCFEKBDL4BGC15623
Bouwjaar
2011
Km stand
22.750 km
NAP
Import, km-stand aantoonbaar en logisch
Garantie
Nee
Carrosserie
Coupé
Motor
4,7 liter V8 met 436 pk
Aandrijving
Achterwielaandrijving
Bak
Gerobotiseerde handbak (Shiftronic II)
Exterieur
Onyx Black
Interieur
Zwart
Bekleding
Leder
Rokersauto
Nee, nooit in gerookt
Aantal eigenaren
2
Banden
4x Bridgestone Potenza nieuw
De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, vooraf worden onderworpen aan iedere mogelijke keuring, onderzoek of taxatie. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer details.
Vragen (3)
Stel in het forum je relevante vragen over deze Collectable
Klaas
2021-02-03 16:33:16
Er zit nogal veel roest op diverse plekken, stangen en moeren onder motorkap een afdekplaat onder de nummerplaat! Heeft deze auto altijd buiten gestaan?
Tom - The Collectables
2021-02-03 17:09:23
Goedemiddag Klaas, nee, integendeel zelfs. Staat in een verwarmde garage (of eigenlijk 'mancave') en eigenaar is er extreem zuinig op. Maar het is een Aston van 9 jaar oud en die heeft dus inderdaad (bij de vorige eigenaresse) weleens in de regen gereden, met deze roestplekjes als resultaat.
Tom - The Collectables
2021-02-03 20:44:09
Toevoeging van de eigenaar: 'Er is roest op moertjes en boutjes, bij vorige eigenaar nat weggezet in de garage voor lange tijd wintertijd. Ik heb weleens het plan gehad om deze te vervangen maar uit het zicht en niet storend. Zijn verzonken moertjes dus laten wel roestvorming zien, maar roesten niet door. Overigens, op de foto’s lijkt het veel erger, men is welkom om het zelf te beoordelen'