Hoe heerlijk is dit? Een handgeschakelde, 1.330 kg lichte, roadster aangedreven door een 295 pk sterke 6-cilinder boxer-motor. Een prachtige samenstelling van Arktis zilver metallic in combinatie met het cocoa bruin lederen interieur en cocoa bruine cabrioletkap.
Destijds nieuw geleverd door Porsche Zentrum Hofheim, en sinds 2010 op Nederlands kenteken.
De eerste onderhoudsbeurt is uitgevoerd bij Porsche Zentrum Aachen. Eenmaal in Nederland is de Boxster S keurig om het jaar bij een Porsche specialist in onderhoud geweest. Zelfs tot aan de laatste beurt in maart 2023 toe.
Op de Paris Motor Show terug in 2004 werd de Porsche 987 Boxster, samen met de 997, geïntroduceerd. In 2005 startte de verkoop, waarbij toen ook de coupé versie (Cayman 987) werd geïntroduceerd.
De 987 was de tweede generatie van de Boxster. Waar velen van mening waren dat de verschillen nihil zijn, ziet de kenner het toch echt. De meest in het oog springende stijl wijziging zijn de koplampen, die nu een profiel hebben dat lijkt op dat van de Carrera GT, het vlaggenschip van Porsche, een 10-cilinder sportwagen met middenmotor uit die tijd. De inlaatroosters aan de zijkanten van de Boxster werden groter, met meer uitgesproken horizontale lamellen en werden metallic zilver gekleurd, ongeacht de lakkleur van de rest van de auto. De wielkasten werden vergroot om wielen met een diameter tot 19 inch toe te laten, een primeur voor de Boxster-serie.
De belangrijkste updates ten opzichte van de 986-serie zijn te vinden in het interieur, met een cirkelvormig thema in het instrumentenpaneel en de koelopeningen. Porsche beweert dat de 987 Boxster slechts 20% van de onderdelen met zijn voorganger deelt.
Voor het modeljaar 2007 kreeg de basis Boxster een herziene motor met VarioCam Plus voor een vermogenstoename van 5 pk. De motor van de Boxster S werd geüpgraded van 3,2 liter naar 3,4 liter, wat resulteerde in een vermogenstoename van 15 pk meer. In totaal kreeg de Boxster S 295 pk. Deze upgrades maakten de Boxster-serie en de Cayman-serie gelijkwaardig qua vermogen.
Onze mening
Wat een lekkere rijders auto. Puur en ongefilterd genieten, zelf schakelen en koppelen. Leuker wordt het niet. Vermogen genoeg en een fantastisch 6-cilinder Boxer geluid. Zo worden ze straks niet meer gemaakt helaas. Een zorgvuldig onderhouden exemplaar als dit kan geen verkeerde investering zijn en gaat de nieuwe eigenaar heel veel pret bezorgen.
Uitrusting
403 19" Carrera S wielen
435 3-spaaks sportstuurwiel
XME Achterkant van middenconsole in exterieurkleur
P12 Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels met geïntegreerde regensensor
573 Automatische airconditioning
P74 Bi-Xenon verlichting
584 Opbergvak
635 ParkAssistent
475 Porsche Active Suspension Management (PASM)
P16 Porsche Communication Management (PCM)
XSC Porsche embleem op hoofdsteunen
490 Sound Package Plus, incl. CD-opbergvakken
XLF Sportuitlaat
342 Stoelverwarming
666 Telefoonmodule
810 Vloermatten
P15 Volledig elektrisch verstelbare stoelen met memory
446 Wielnaafafdekkingen
551 Windstop
Modificaties
Alpine ILX-702d multimedia systeem inclusief Apple CarPlay/Android Auto/DAB+
Achteruitrijcamera
Gray audio pakket (German Maestro ES80410 speakers met Mosconi versterker)
Dit is uitgevoerd bij Gray Audio, en de factuur is aanwezig ter waarde van EUR 2.950.
De originele navigatiemodule en versterker zijn nog aanwezig en worden met de Boxster meegeleverd.
Recente onderhoudshistorie
10-06-2009 bij 26.175km Porsche Zentrum Aachen
09-06-2011 bij 39.463km Rennsport Porsche Breda
12-08-2013 bij 43.922km Rennsport Porsche Breda
14-09-2015 bij 51.698km Rennsport Porsche Breda
08-09-2017 bij 60.745km Rennsport Porsche Breda
05-04-2019 bij 68.468km Car Service Visser Porsche Specialist
07-04-2021 bij 73.906km Car Service Visser Porsche Specialist
27-03-2023 bij 78.004km Car Service Visser Porsche Specialist
Het eerstvolgende onderhoud is pas nodig bij 108.000km of 03-2025.
Inbegrepen bij verkoop
Originele navigatiemodule
Bijbehorende documentatie + facturen
2 originele sleutels
Samenvatting
Verkoper – Particulier
Chassisnummer – WP0ZZZ98Z7U722726
Kenteken – 26-LDB-1
Bouwjaar/-datum – 02-04-2007 In bezit sinds – 09-02-2019
Kilometerstand – 78.800
Aantoonbaar - Ja, a.d.h.v. documentatie
Garantie – nee
BTW/marge-auto - Marge
Carrosserie – Cabrio / Roadster
Motor – 3.4 Boxer 6 cilinder 295 pk 340 Nm
Aandrijving – Achterwiel aangedreven
Bak – handgeschakeld
Exterieur – Arktis zilver metallic 92U Interieur – Geheel leder cocoa RA Bekleding – Leder
Rokersauto - Nee
Eigenaren – 3 Banden – Voor: 235/35 ZR19, Achter: 265/35 ZR19. Alle banden Michelin Pilot Sport 2 met Porsche N codering.
De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere mogelijke keuring, onderzoek of taxatie. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer details.
Ook je Collectable volledig ontzorgd (laten) verkopen aan een nieuwe liefhebber? Neem contact met ons op.
Vragen (4)
Stel in het forum je relevante vragen over deze Collectable
Yves
2023-10-06 11:00:04
Is het IMS lager ooit vervangen?
Ton - The Collectables
2023-10-06 11:28:17
Goedemorgen Yves. Dat is niet vervangen aangezien bij dit type motor in de 987 serie dit issue niet speelt.
Met geleend geld
2023-10-08 21:05:07
Pas bij de DFI motoren vanaf modeljaar 2009 zijn er geen IMS-issues meer. De hier aangeboden Boxster heeft nog wel een IMS lager.
Ton - The Collectables
2023-10-09 10:32:25
Deze motor heeft idd nog een IMS lager, echter is de kans op een IMS failure veel geringer vanwege de betere constructie. Daarnaast moet voor het vervangen de hele motor uit elkaar.