Verkocht
Over deze Collectable
De Porsche 991 is misschien wel de meest interessante gebruikte 911: modern genoeg als daily driver en qua afschrijving is de ergste pijn geleden.
Deze maagdelijke witte 991 is een origineel in Nederland geleverd exemplaar met een relatief lage kilometerstand van 33.000 km. Bovendien is dit exemplaar voorzien van een Xpel-folie, dus ook aan de buitenkant is nauwelijks te zien dat deze Porsche uit 2013 stamt. Dat betekent overigens: voor de facelift en dus 400 atmosferische pk's.
De looks zijn lekker sportief met de witte kleur in combinatie met zwarte velgen en de SportDesign-voorbumper en -spiegels. De auto is verder uitgerust met alle luxe die je maar kunt wensen, van elektrisch schuif-kanteldak tot een Bose surround-sound systeem.
De 991 was na 7 jaar de opvolger van de 997-generatie. De 911 werd weliswaar langer en breder dan z’n voorganger, maar wist alsnog 45 kilo te besparen. Met deze 991 Carrera S heb je qua snelheid niets te klagen. Ondanks dat hij 'slechts' 15 pk meer heeft dan de 997 Carrera S (400 in plaats van 385) was hij op de Nürburgring 13 seconden sneller dan z’n voorganger. Daarmee evenaart de 991 Carrera S de rondetijd van de 997 GT3. En dat zonder nieuwe krachtbron, want de 991 heeft nog altijd de atmosferische 3.8 liter flat six achterin liggen. En daar is he-le-maal niets mis mee, want dit is een geweldig blok. Zowel qua prestaties als qua geluid.
De huidige (tweede) eigenaar heeft deze 991 sinds 4,5 jaar in bezit. Alle onderhoudsboekjes en facturen zijn netjes aanwezig, zoals je dat mag verwachten van een auto die bij een liefhebber vandaan komt. Destijds ruilde de eigenaar zijn 981 Boxster S in voor deze 911. Wat ons betreft had hij geen betere overstap kunnen maken.
Wouters mening
Als je het hebt over een auto die werkelijk over alles beschikt, kom je al snel bij een Porsche 911 uit. Geen wonder dat er bij mij een 996 voor de deur staat. Maar ondanks dat ik al voorzien ben, kriebelt een overstap naar een 991 nog steeds. Hij is chique, strak, sportief, betrouwbaar en ook nog eens comfortabel. Zeker in deze kleurstelling en met het SportDesign-pakket.
Een perfecte daily driver. Want zonder al te veel op te vallen rijd je eigenlijk in dé leukste uitvoering van de 911: atmosferisch en achterwielaangedreven. Ik ga toch maar eens kijken of wij thuis nog een extra parkeerplek kunnen realiseren…
Uitrusting
Deze Porsche 991 Carrera S is af-fabriek uitgerust met:
- 636 Parkeerhulp voor en achter
- 340 Velgen in basiskleur gespoten
- 674 Inbouw vooraf Vehicle Tracking System
- 454 Cruisecontrol
- 594 Hemel alcantara
- 601 Xenonlicht
- 672 -2008 PCM 2, 2009- PCM 3 navigatie offroad.
- 423 Carrera S wiel (III) 20"
- 023 Wijzerplaten instrumentengroep in zilver
- 025 Wijzerplaten stopwatch in zwart
- 140 Dynamische motorsteunen PADM (Porsche Active Drivetrain Mounts)
- 176 Sportuitlaatsysteem
- 221 PTV (Porsche Torque Vectoring) plus, geregeld sperdifferentieel
- 250 PDK-transmissie (dubbele koppeling)
- 288 Koplampreinigingssysteem
- 319 Sportstoel Plus links, deels elektrisch, 4-weg
- 320 Sportstoel Plus rechts, deels elektrisch, 4-weg
- 446 Wieldop holrond met gekleurd wapen
- 475 Elektrische demperregeling PASM (Porsche Active Suspension Management)
- 521 Hellingsensor
- 534 Anti-diefstalinstallatie 433 Mhz
- 536 -07 Alarmsirene en hellingsensor 08- Alarmsirene
- 559 Glanssierlijsten
- 567 Voorruit boven sterk ingekleurd
- 573 Airconditioning
- 640 Sport-chrono-pakket Plus
- 651 Naar buiten lopend schuifdak
- 658 Servotronic
- 665 -2008 PCM 2, 2009- PCM 3 basismodule incl. radio.
- 678 Verbinding alarminstallatie
- 679 Startblokkering
- 680 Soundpakket BOSE
- 870 Universele multimedia-interface
- 936 Stoelbekleding achter, leder
- 983 Stoelbekleding voor, leder
- 991 Airbagmodule in leder
- UX5 Stoelverwarming
- 342 Stoelverwarming links en rechts
- 642 Start/stop functie
- 523 Wegrijblokkering, 434 MHz
- 812 Sierkap deurpaneel gegalvaniseerd
- Klasse 5 alarmsysteem met voertuigvolgsysteem van Trace Net
Modificaties
Deze auto is nog volledig origineel, maar is ook voorzien van Xpel-folie op de voorbumper, kofferklep, zijschermen, voorruit en buitenspiegels. Dit beschermt de lak tegen onder andere steenslag.
Opmerkingen
De auto verkeert in een nette staat. Er zijn bijna geen gebruikssporen. Meest in het oog spingend zijn (ook vastgelegd op de foto's):
- Xpel-folie komt linksvoor op de bumper en rond de tankdop een beetje los
- Linksvoor lichte schaaf op bumper waar Xpel-folie is beschadigd.
- Minimale steenslag op de velgen
Voor het Finnik-rapport van deze Collectable, klik hier.
Recente onderhoudshistorie
Deze Porsche is altijd in onderhoud geweest bij Porsche Centra of Porsche-specialisten. De belangrijkste punten uit de recente onderhoudshistorie zijn:
- 31 augustus 2021 - 31.978 km - Porsche specialist Van der Gugten - airco service, waarbij ook de gasveer van de achterklep is vervangen
- 20 maart 2021 - 29.536 km - Van der Gugten Bodegraven, APK en waarbij tevens de alarmsirene is vervangen
- 6 april 2020 - 23.500 km - Van der Gugten Bodegraven, groot onderhoud waarbij tevens interieurfilters, bougies, luchtfilters, multi snaar en remvloeistof zijn vervangen
- 7 mei 2018 - 16.140 km - Porsche Centrum Twente, tussenbeurt waarbij tevens de olie, remolie, filters zijn vervangen en de Porsche approved garantie controle is uitgevoerd op 111 punten
Inbegrepen bij verkoop
Bij de verkoop van deze Porsche 911 zit inbegrepen:
- Twee sleutels
- Volledige documentatie
Over de verkoper
De eigenaar van deze auto is een echte Porsche-liefhebber. Hij wisselde 4,5 jaar geleden zijn Boxster S 981 in voor deze origineel Nederlandse 991. 's Winters stond de auto binnen, in het voorjaar gingen de garagedeuren open voor een goede poets- en onderhoudsbeurt om er vervolgens weer een zomer van te kunnen genieten. Nu is het tijd om de auto door te geven aan de volgende liefhebber.
Samenvatting
Verkoper - Op aanvraag
Verkoper type - Particulier
Locatie – Dordrecht
Chassisnummer - WP0ZZZ99ZDS114958
Bouwjaar/-datum - 13 februari 2013
Kilometerstand - 33.000 kilometer
Aantoonbaar - Ja
Garantie - Nee
BTW- of marge-auto - Marge auto
Carrosserie - Coupé
Motor - 3,8 liter zescilinder boxermotor met 400 pk
Aandrijving - Achterwielaandrijving
Bak - PDK, 7-traps automaat
Exterieur - Pure Weiss
Interieur - Zwart
Bekleding - Leder
Rokersauto - Nee
Eigenaren - Twee (inclusief huidige)
Banden - Pirelli P-zero (N-codering) - LV 5 mm, RV 5 mm, LA 6,4 mm, RA 6,3 mm
De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere mogelijke keuring, onderzoek of taxatie. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer details.