Na de Z3 Coupé had BMW de smaak te pakken en kwam met deze Z4. Net wat stoerder en een ‘double bubble’ dak. Het interieur is compact, je zit laag met zicht op de lange neus en je achterwerk bijna op de achteras. Sturen met je kont in dit handgeschakelde exemplaar.
Zoals wel vaker vind je de mooiste modellen in het buitenland, zeker als je er ook wat opties op wilt. De eerste eigenaar van deze ‘full options’ Z4 was dan ook een Duitser die hem 11 jaar heeft gekoesterd. De tweede (huidige) eigenaar heeft hem begin 2018 gekocht en sindsdien binnen gestald. Deze Collectable is uitgerust zoals je ‘m volgens ons wilt hebben. Handbak, het sportonderstel, de karakteristieke M velgen en in de 3.0si uitvoering. Dus wel met de dikke 6-in-lijn, maar niet het uitgeklopte bodywork van de (Z4)M. In de Individual kleur Rubinschwarz Metallic, welke een mooie paars-zwarte glans heeft met de zon erop.
Ook het interieur is in Individual specs uitgevoerd met Pianolack Schwarz houtinleg, de Anthracite hemelbekleding, M-sportstoelen en het navigatie-systeem Professional. Als laatste ook Xenon verlichting, iets wat in 2007 nog best bijzonder was.
Wouter’s mening
Ooit liep ik met mijn vriendin over straat langs een Z4 Coupé en sprak de volgende woorden: "Als je niet voor mijn verjaardag weet, dan wil ik graag een Z4 Coupé." De vriendin is er nog steeds, maar de Z4 is er (nog) niet. De liefde (voor beiden) van mijn kant is gebleven, ik kijk nog steeds om als ik een Z4 Coupé tegenkom. Dus ooit....
Uitrusting
De auto heeft de volgende fabrieks-originele opties:
S704 M Sports Suspension
S710 M Leather Steering Wheel
S711 M Sports Seats
S787 BMW Alloy Wheel, M Double Spoke
S423 Floor Mats Velours
S428 Warning Triangle And First Aid Kit
S430 Interior/Outside Mirror With Auto Dip
S441 Smoker Package
S459 Seat Adjustment, Electric, With Memory
S470 Isofix-System
S493 Storage Compartment Package
S494 Seat Heating Driver/Passenger
S4AA Headlining Anthracite
S4ML Interior Strips, Piano Lacquer, Black
S609 Navigation System Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice Control
S633 Preparation, Mobile Phone, Business
S676 HiFi Speaker System
S502 Headlight Cleaning System
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog Lights
S521 Rain Sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic Air Conditioning
S540 Cruise Control
S548 Kilometre Speedo
S224 Driving Dynamic Control
S230 Extra Package, EU-Specific
S249 Multifunction F Steering Wheel
S302 Alarm System
S313 Fold-In Outside Mirror
S345 Chrome Line Interieur
S801 National Version Germany
S851 Language Version German
S863 Dealer List Europe
S879 On-Board Literature German
Modificaties
De auto is technisch 100% origineel. Er is wel een Dension Gateway Pro BT unit gemonteerd in juli 2018 waardoor een moderne telefoon aangesloten kan worden. Hiermee kan je in de auto muziek afspelen, wordt deze opgeladen en kan je ook bellen. Deze kit is netjes weggewerkt in het dashboardkastje. Er zit momenteel een sportieve antenne op de auto (BMW Sport Aerial Rod). De eigenaar heeft de originele antenne bewaard.
Opmerkingen
De auto heeft een paar kleine punten om op te merken (zichtbaar op de foto's):
Lichte steenslag op de motorkap
In de technische aankoopkeuring van Dekra (in juni 2018) kwam naar voren dat het linker voorportier een keer is overgespoten, maar dit is voor het gewone oog onzichtbaar
De velgen hebben lichte gebruikssporen en de velg rechtsvoor een wat grotere schadeplek (zie ook de foto’s).
Er is een sterretje gerepareerd in de voorruit in juli 2018 dat nog licht zichtbaar is.
Het leder op het stuurwiel vertoont gebruikssporen, alsmede de linkerwang van de bestuurdersstoel en de versnellingspook (zie foto’s).
In het voorjaar van 2019 is er iemand in een parkeergarage langs de auto gereden met enkele kleine krasjes tot gevolg. Hierna is de volledige voorbumper deskundig door een specialistisch bedrijf overgespoten.
Recente onderhoudshistorie
143.850 km: de auto krijgt momenteel een grote beurt, inclusief nieuwe koppeling en vliegwiel bij BMW specialist Garage de Ren in Groesbeek. Blok is 'in topconditie', alsdus de monteur. 'Zweet niet'.
140.422 km: BMW Bert Story in Nijmegen heeft de remslang vervangen en de algemene APK keuring verzorgd. Hier is ook de verlichting van het nummerbord vervangen.
130.000 km: de complete PDC unit achter is vervangen in juli 2019, ook bij BMW Bert Story in Nijmegen.
120.000 km: bij de aankoop in juli 2018 is er een nieuwe accu geplaatst en zijn er 4 nieuwe banden gemonteerd.
Voor het Finnik rapport van deze Collectable, klik hier.
Inbegrepen bij de verkoop
Twee sleutels
Alle handleidingen
Taxatierapport 16 april 2019 – getaxeerd op 25.000 EUR
Over de verkoper
Het leukste van deze Z4 Coupe vindt Harrald de vrijwel unaniem positieve reacties. Hij is een echte BMW-liefhebber en rijdt naast deze weekend auto een 3-Serie. De eerste auto waar Harrald ooit in heeft gezeten was een E30 3-Serie en dat heeft overduidelijk een blijvende indruk achtergelaten. Aangezien hij regelmatig tripjes naar het buitenland maakt om te mountainbiken en ook van die rit wil genieten, zoekt hij nu een iets praktischer pret-auto. We hebben hem natuurlijk al geattendeerd op de M5 Touring die momenteel geveild wordt.
Samenvatting
Verkoper
Harrald
Verkoper type
Particulier
Locatie
Limburg
Chassisnummer
WBADU51040LV30551
Eigenaren
2
Bouwjaar
2006
Kilometerstand
143.750
NAP
Nee, geïmporteerd uit Duitsland
Garantie
Nee
Carrosserie
Coupé
Motor
6-cilinder, 3.0l - 265 pk
Aandrijving
Achterwielaandrijving
Versnellingsbak
Handgeschakeld
Exterieur kleur
Rubinschwarz Metallic - S23
Interieur kleur
Oregon/schwarz - LASW
Bekleding
Leder
Niet-rokersauto
Ja (nooit in gerookt)
Banden
Continental Contact Sport 5 rondom
25.000 km geleden (juli 2018)
Vragen (4)
Stel in het forum je relevante vragen over deze Collectable