In 1985 lepelde BMW de 24 kleps motor uit de BMW M1 in de 6-serie. Officieel heette de auto M635 CSi, maar in de wandelgangen ging het altijd over de M6. De 6-serie werd gebouwd tot 1989 en we moesten maar liefst 14 jaar wachten totdat BMW een nieuwe 6-serie op de markt bracht. Chris Bangle ontwierp de gewaagde nieuwe coupé waar ook een cabrio versie van werd geproduceerd en in 2005 (2006 voor de cabrio) werd ook de langverwachte M6 leverbaar.
Een monster met een uit de Formule 1 geïnspireerde V10 met ruim 500pk die ook in de M5 werd geleverd. Geschakeld werd met de inmiddels doorontwikkelde SMG die, in combinatie met de motor, zorgde voor bloedstollende prestaties en een hemels geluid. De motor won in 2005 zelfs de prestigieuze titel International Engine of the Year, Best performance Engine en Best New Engine. De S85 leverde 507pk en maar liefst 520NM koppel. Onbegrensd zou de motor de M6 naar een snelheid ver boven de 300kmh kunnen brengen.
In tegenstelling tot de “oude” 6-serie werd de E63 ook leverbaar als cabriolet, de E64. Even los van het “open rijden” kwam hiermee het geluid van de V10 nog beter tot zijn recht.
Om niet iedereen meteen te verassen met het enorme vermogen van de M6, levert de auto in de basis 400pk. Pas na het indrukken van de daarvoor bestemde power of programmeerbare M-knop komen alle paarden los. Uiteraard zorgde BMW ook voor de nodige aanpassingen aan het onderstel en remsysteem. Daarnaast komt ook optisch de auto niks tekort met de nodige carrosserie aanpassingen, 19 inch velgen en 4 uitlaten.
De hier door ons aangeboden M6, is een bijzonder exemplaar. Op verzoek van de eerste eigenaar werd de auto door BMW, na aflevering, in de kleur matzwart gespoten. Het betreft hier dus niet een (goedkope) wrap maar en volledig gespoten auto. In combinatie met het cappuccino kleurige interieur een prachtige verschijning. De M6 werd in 2007 uitgeleverd in het altijd zonnige Monaco aan de eerste eigenaar. De huidige 2e eigenaar kocht de auto in 2011 en zette ‘m op Nederlands kenteken. De auto werd netjes onderhouden bij de BMW dealer en BMW specialist CVS in Oudenbosch. Dat de auto weinig kilometers heeft gemaakt wordt mede veroorzaakt door het druilerige weer van ons landje. De auto ziet namelijk nooit regen!
Onze mening
De tijd van 10-cilinders is helaas voorbij. Alleen Lamborghini (en Audi dus) levert nog een V10 en daarna lijkt het definitief passé. Dé kans om een echte V10 te bemachtigen met een lage kilometerstand en verpakt in een mooie cabrio jas. Daarbij de unieke kleurencombinatie en het feit dat deze auto slechts 2 eigenaren heeft gehad. Dus ben je in de markt voor een Collectable met V10, sla dan je slag.
Over de verkoper
Toen de verkoper de M6 in 2011 voor het eerst zag, viel hij direct voor de kleurencombinatie. Vervolgens startte hij de auto voor het eerst in de showroom en was direct verkocht. Het geluid, de lage kilometerstand en de uitstraling van de auto gaven de doorslag. Na 13 jaar er zorgvuldig op te hebben gepast, wordt het tijd voor wat anders en mag deze Collectable naar een nieuwe eigenaar.
Uitrusting
Deze BMW M6 Cabriolet is onder andere uitgerust met:
De auto is in zeer goede staat. Er zit een lichte kras op de cabriokap en in het verleden zijn, door BMW dealer Renova, de twee rechter zijpanelen gespoten vanwege een lichte (vandalisme) kras. De Pilot Sport 4S banden zijn zo goed als nieuw en het interieur verkeerd in topstaat.
Recente onderhoudshistorie
De M6 is onderhouden bij de BMW dealer en BMW specialist CVS in Oudenbosch. Alles keurig aantoonbaar d.m.v. boekjes en facturen.
• 22-06-2007 – 2.682km – Inrijbeurt BMW dealer Alba Motors
• 06-11-2008 – 7.909km – Kleine beurt BAC BMW Monaco
• 15-10-2010 – 17.096km – Beurt BAC BMW Monaco
• 23-10-2012 – 21.929km – Beurt + airco- en remmenservice CVS BMW
• 15-08-2013 – 23.392km – Differentieel verversen CVS BMW
• 08-10-2014 – 25.269km – Beurt + remmenservice CVS BMW
• 27-05-2019 – 29.390km – Beurt + remmen- en airco service CVS BMW
• 26-05-2020 - 33.396km – 4x Pilot Sport 4S ABHoefnagel
• 04-06-2021 – 33.812km – Beurt + stelmotoren verv. + Remmen- en aircoservice CVS BMW
• 09-09-2021 – 33.972km – Alarmkeuring en volgsysteem AB Hoefnagel
• 28-04-2022 – 34.071km – APK AB Hoefnagel
Inbegrepen bij de verkoop
• Twee sleutels en noodsleutel
• Boekjes / Facturen
Samenvatting
Verkoper – Richard
Verkoper type - Particulier
Locatie – Sprang Capelle
Chassisnummer - WBSEK9109CS30100
Kenteken – 00-RTV-5
Eerste registratie – 12-04-2007
Kilometerstand – 35.500 KM
Aantoonbaar – Ja
Garantie - Nee
BTW/Marge-auto - Marge
Carrosserie – Cabriolet
Motor – 5.0 liter V10 met 507pk en 520NM
Aandrijving –Achterwielaandrijving
Bak – SMG
Exterieur – Matzwart
Interieur – Merino-Portland natuurbruin leder (X3B1)
Rokersauto - Nee
Eigenaren – 2e eigenaar
In bezit sinds – 2011
Banden – Michelin PS4S, DOT 2019, > 6mm profiel
De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere mogelijke keuring, onderzoek of taxatie. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer details.
Ook je Collectable volledig ontzorgd (laten) verkopen aan een nieuwe liefhebber? Neem contact met ons op.
Vragen (0)
Stel in het forum je relevante vragen over deze Collectable