De Porsche 911 generatie 991 is in heel wat varianten leverbaar geweest, maar de Carrera GTS is misschien wel de sweet spot in de hele range. Sportiever dan een Carrera S, atmosferisch (in tegenstelling tot de Carrera GTS Mk2), achterwielaangedreven, maar niet té hardcore en dus nog prima inzetbaar als daily driver. Dit mooi uitgevoerde exemplaar heeft nog maar 32.500 km op de klok, verkeert in een zeer nette staat en krijgt nog een jaar Porsche Approved-garantie.
De 991 Carrera GTS verscheen in 2015 in de prijslijsten, vier jaar na de introductie van de reguliere Carrera en Carrera S. De GTS kreeg de Porsche Exclusive Powerkit waardoor het vermogen met met 30 pk steeg tot 430 pk. In tegenstelling tot de facelift van de Carrera GTS is dit vermogen verkregen zónder hulp van een turbo. Dat maakt dit model extra speciaal, want dit betekent dat het de laatste atmosferische 911 Carrera is.
De verschillen gaan verder dan 30 pk extra. Een GTS (en dus ook deze GTS) is standaard voorzien van alle lekkere opties om de Porsche 911 af te maken als rijdersauto. We sommen de belangrijkste op: het Sport Chrono pakket, de sportuitlaat, dynamische motorsteunen, Porsche Torque Vectoring (PTV), Porsche Active Suspension Management PASM (inclusief 10 mm verlaging).
Ook qua uiterlijk zou je de GTS de sweet spot in de range kunnen noemen. De GTS heeft namelijk de cleane oervorm van de 911 (zonder spoilers of extra luchtinlaten dus), maar is wel duidelijk dikker dan een Carrera S. Dit achterwielaangedreven exemplaar heeft bijvoorbeeld de brede heupen die bij de Carrera S alleen de vierwielaangedreven versie heeft. Bovendien heeft de GTS een agressievere Sport Design voorbumper, zwarte 20"centerlock-velgen en zwarte accenten. Het interieur onderscheidt zich (naast de logo's) met de grote hoeveelheid alcantara.
Dit exemplaar is uitgevoerd in een sportieve black-on-black samenstelling. De rode remklauwen, stiksels, GTS-logo’s, lijnen op de gordels en wijzerplaat maken het plaatje af. Op wat kleine lakschade op de voorbumper na is de auto nog in nieuwstaat. De auto krijgt nog een jaar Porsche Approved-garantie mee.
Wouter's mening
Zo maken ze ze niet meer. Dit is echt de laaste atmosferische Porsche 911 Carrera, dus met het mooiste uitlaatgeluid en het mooie lineaire motorkarakter. Natuurlijk, een GT3 heeft dat ook, maar die is minder chique en heeft geen achterbank. Dus doe mij deze maar, bijna jammer dat ik zelf niet mee mag bieden...
319 Sportstoel Plus links en rechts, deels elektrisch, 4-weg
335 Automatische 3-puntsgordels,achter
446 Wielnaafafdekking met gekleurd Porsche embleem
465 Mistachterlicht links
475 Elektrische demperregeling, Porsche Active Suspension Management (PASM)
482 Bandenspanningscontrole, RDK 433 Mhz
493 Balanceergewichten zwart
521 Hellingsensor
529 Sport Design buitenspiegel
534 Anti-diefstalinstallatie 433 Mhz
567 Voorruit boven getint
573 Airconditioning
610 DVD navigatie "Pakket Europa"
640 Sport Chrono Pakket Plus
651 Naar buiten lopend schuifdak
658 Servotronic
680 Soundpakket BOSE
685 Stoelen achter
788 Gespoten kunststof delen portierbekleding
810 Vloermatten
932 Stoelbekleding achter alcantara/leder
951 Stoelbekleding voor alcantara/leder/leder
975 Interieuruitrusting alcantara
XGB Sierkap dashboard, carbon
XHM Deksel middenconsole carbon
XLN PDK-keuzehendel alcantara
342 Stoelverwarming links en rechts
642 Start-stopsysteem
XWC Sierstrip deurpaneel in carbon
Modificaties
Geen, deze auto is nog volledig origineel.
Opmerkingen
De auto verkeert in een zeer nette staat. Er zijn alleen wat minimale cosmetische aandachtspuntjes:
Lichte steenslag op de motorkap
Lakschade links op de voorbumper (zie foto)
Voor het Finnik-rapport van deze Collectable, klik hier.
Recente onderhoudshistorie
Deze Porsche is altijd op tijd onderhouden volgens de onderhoudsintervallen bij officiële Porsche dealers.
De GTS heeft op 19 april 2021 een tussenbeurt conform het Porsche serviceschema en verse apk bij Porsche Centrum Gelderland gekregen. Hij wordt geleverd met een jaar Porsche Approved-garantie (zie foto's), die kan worden verlengd.
De volledige servicegeschiedenis is op aanvraag verkrijgbaar.
Over de verkoper
De verkoper is een Porsche 911-liefhebber die eerder al een 997 Carrera 4S had. Die maakte vervolgens plaats voor deze 991 Carrera GTS. Dit model sprak de eigenaar erg aan omdat het zo'n compleet pakket is en omdat hij al wist dat het de laatste atmosferische GTS zou zijn. HIj is de auto nu nog absoluut niet zat. Waarom doet hij hem dan toch weg? Er komt een andere 911 voor in de plaats: een 991 GT3. Daarom gaat de GTS nu de deur uit, maar de eigenaar denkt dat hij daar misschien nog wel eens spijt van gaat krijgen...
Samenvatting
Verkoper - Reinier Verkoper type - Particulier Locatie - Zuid-Holland Chassisnummer - WP0ZZZ99ZFS112875 Bouwjaar - Januari 2015 Kilometerstand - 32.500 km NAP - Nee, import uit Duitsland (kilometerstand logisch en aantoonbaar) Garantie - Ja, 1 jaar Porsche Approved-garantie Carrosserie - Coupé Motor - 3,8 liter zescilinder boxermotor met 430 pk Aandrijving - Achterwielaandrijving Bak - Zeventraps PDK-automaat Exterieur - Deep Black (C9X) Interieur - Zwart Bekleding - Alcantara + leder Rokersauto - Nee Eigenaren - 3 (inclusief huidige) Banden - Pirelli P Zero
De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere mogelijke keuring, onderzoek of taxatie. Raadpleeg onze Algemene Voorwaarden voor meer details.
Vragen (0)
Stel in het forum je relevante vragen over deze Collectable