Porsche 911 Carrera 4S (996)

Extra brede heupen, een doorlopend achterlicht en rode remklauwen. De kenner ziet het gelijk, een Carrera 4S. Veel vermogen, voldoende tractie en een heerlijk geluid dus. Dit betreft een stralende uitvoering in Arktis Silber metallic, met een chique zwart lederen interieur. Verder ook rijk in uitrusting waaronder: Bose sound system, schuif / kantel dak en automatische transmissie, maar daarover later meer.

Deze 996 is origineel in Nederland (Porsche Amsterdam) geleverd.
Het onderhoud is de eerste jaren keurig uitgevoerd door Porsche Gelderland. Daarna door Porsche specialist Haaglanden, en Porsche specialist Wisman. Uiteraard is dit allemaal netjes afgestempeld in het onderhoudsboekje. Augustus 2023 is de laatste onderhoudsbeurt uitgevoerd. Gelijk starten en wegrijden dus.

Hoewel menig Porsche ‘’Fan’’ kritiek heeft op de 996 generatie, is en blijft het toch echt een ware 911.
Brede heupen, een lage sportieve lijn, verlichting verhoogd ten opzichte van de kofferruimte, kwaliteitsmaterialen en een heerlijke atmosferische boxer motor.

Stap achter het stuur van deze ware Stuttgarter en voel, proef en ervaar het ware Porsche 911 gevoel.
Gegarandeerd keer op keer een glimlach, en soms zelfs kippenvel.

De in 1997 geïntroduceerde 996 reeks begint eindelijk de waardering te krijgen die hem toekomt. Destijds verguisd door de puristen, 'want een waterkoker'. Inmiddels zijn we 26 jaar verder en blijkt er niets mis met watergekoeld. Bovendien zitten bij deze generatie 911 eindelijk alle schakelaars waar je ze verwacht, heb je een perfect werkende airco en kun je zo'n relatief moderne 911 lekker uitwringen dankzij voldoende pk's, een niet te grote koets en de nodige veiligheidssystemen. Kom daar maar eens om bij een twee keer zo dure 993 of G-model. Het is niet voor niets dat menig autojournalist privé een 996 rijdt.

Aan de relatief lage instapprijs voor een 996 zit ook een risico. Wordt een 911 gekocht door iemand die bespaart op onderhoud, dan koop je uiteindelijk een hele dure 911. Want qua onderhoud(skosten) blijft het gewoon een Porsche.

Onze mening 

Hier kunnen we kort over zijn. Een bovengemiddeld nette 996, facturen erbij, origineel Nederlands en de juiste opties. Een buitenkansje.
Rustig warm rijden, jaarlijks een beurtje en er zo makkelijk nog een ton bij rijden. Luister niet naar de meningen, een 996 is een volwaardige 911 en wordt steeds meer gewaardeerd. Letterlijk, want ook de prijzen voor nette exemplaren stijgen. En met vrijwel geen afschrijving en dagelijkse bruikbaarheid is dit de ideale Youngtimer. Deze heeft ook nog vierwielaandrijving, dus in de winter gewoon doorrijden en met een paar dragers op het dak naar de wintersport.

Over de verkoper

‘’De welbekende jongens droom om ooit te kunnen genieten van een prachtige 911 met z'n iconische
boxermotor. De 996 4S variant is speciaal vanwege zijn Turbo looks en de eenmalig gebruikte koplampen in de 911 historie’’ Aldus Laurens, waarom hij gekozen heeft voor de 911 Carrera 4S.  

Toch komt aan al het moois een eind. De volgende droom van Laurens is onderweg, uitbreiding van het gezin. Na vele uren passen en meten werd dan toch de conclusie getrokken: kinderwagen + baby en moeder passen niet allemaal in deze fantastische auto...

Uitrusting


Deze Porsche is af-fabriek uitgerust met:

•    Tiptronic automaat
•    Schakelmogelijkheid op stuurwiel
•    Stoelverwarming
•    Achterruitwisser 
•    Cruise Control
•    Parkeersensoren achter
•    Elektrisch schuif/kantel dak
•    PCM-2 telefoonmodule
•    Bose Sound System
•    Aluminium instaplijst ‘’Carrera’’ logo
•    Xenon verlichting
•    Koplampsproeiers 
•    Regensensor
•    Automatisch dimmende binnenspiegel
•    Lederen bekleding
•    Achterzijde stoel in leder
•    Lederen dashboard en deurbekleding
•    Elektrisch verstelbare Comfortstoelen
•    Memoryfunctie bestuurdersstoel

Modificaties

Dension Telefoonmodule

Opmerkingen 

•    Gebruikerssporen na leeftijd en kilometrestand (steenslag / polijstkrasjes)
•    Scherm rechts achter overgespoten. 

Recente onderhoudshistorie

De onderhoudshistorie is als volgt: 

  • 04-05-2006 bij 10.931km Porsche Centrum Gelderland
  • 23-03-2007 bij 29.557km Porsche Centrum Gelderland
  • 29-09-2008 bij 51.234km Porsche Centrum Gelderland
  • 18-03-2010 bij 70.056km Porsche Centrum Gelderland
  • 10-03-2011 bij 82.413km Porsche Centrum Gelderland
  • 15-11-2011 bij 83.778km Porsche Centrum Gelderland
  • 31-10-2012 bij 92.554km Porsche Centrum Gelderland
  • 02-09-2015 bij 101.801km Haaglanden Motorsport
  • 22-08-2016 bij 107.339km Haaglanden Motorsport
  • 21-06-2017 bij 108.339km Haaglanden Motorsport
  • 27-11-2018 bij 117.102km Wisman Porsche
  • 19-08-2020 bij 128.383km Wisman Porsche
  • 11-08-2023 bij 147.018km Wisman Porsche


Inbegrepen bij de verkoop

•    Twee sleutels
•    Originele boekjes
•    Afdekhoes 

Samenvatting


Verkoper - Laurens
Verkoper type - Particulier
Locatie – Lemmer
Chassisnummer - WP0ZZZ99Z4S603592
Kenteken – 49-NX-TR
Eerste registratie – 31-03-2004
Kilometerstand – 147.500 KM
Aantoonbaar – adhv onderhoud boekje
Garantie - Nee
BTW/Marge-auto - Marge
Carrosserie - Coupé
Motor – 3.6L Boxermotor atmosferisch 
Aandrijving – Voor + achter
Bak – Tiptronic S Automaat
Exterieur – Arktis Silber
Interieur – Leder zwart
Bekleding - Leder
Rokersauto - Nee
Eigenaren – Volgens Finnik 9
In bezit sinds – 26-09-2021
Banden – Voor: Michelin Pilot Sport PS2 225/40ZR18 N3. Achter: Pirelli 295/30 ZR18 98Y XL N4

 

De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere

Ook je Collectable volledig ontzorgd (laten) verkopen aan een nieuwe liefhebber? Neem contact met ons op.