Porsche 718 Spyder

Het is een mooie knipoog naar het verleden. Het Spyder logo is een icoon in de geschiedenis van Porsche. Sinds de jaren 50 dragen alleen de meest opvallende en bijzondere Porsche familieleden deze benaming. Een combinatie van sportiviteit met elegantie. Ruim een halve eeuw na de oorspronkelijke Spyder modellen (waaronder de 550 spyder) bracht Porsche het thema terug in de Boxster 550 Spyder (type 986) en de RS60 Spyder (type 987). Beide waren bijzonder qua uitrusting, maar niet zo speciaal als het uitzwaaimodel in 2010 van de 987 Spyder, die qua opbouw en techniek echt weer bijzonder was te noemen. In 2016 kwam de opvolger in de vorm van de 981 Spyder. Ook deze was, net als de 987, slechts verkrijgbaar in puristische vorm, met een tentzeiltje als dak, kuipstoelen, wenig opties en alleen een handbak. Qua onderstel en motor was een kopie van de Cayman GT4, maar met iets zachtere veren.

En dan de derde, en misschien wel laatste benzine, generatie Spyder. Vreemd genoeg draagt de 718 Spyder de naam Boxster niet. Reden daarvoor is: de 718 badge werd teruggebracht in de Porsche reeks om meer emotie te koppelen aan de nieuwe viercilinder motoren. De 718 Spyder is alleen geleverd met de 4.0 liter grote zescilinder. In Stuttgart vonden ze dit reden genoeg hun nieuwe topstuk tot 718 Spyder te dopen. Geen Boxster dus. 

Deze Spyder is samengesteld in de stoere en sportieve versie zoals je hem wilt hebben.
GT-Zilver, het Spyder Classic interieur, kuipstoelen van carbon en niet te vergeten: handgeschakeld (!).
De Spyder word aangedreven door een vernieuwde 4.0 liter boxer zescilinder. En de prestaties liegen er niet om; 420 pk, 420 Nm, 0-100 km/h in 4,2 seconden en een topsnelheid van 301 km/h, zelfs met open dak.

de hier aangeboden Spyder heeft de huidige eigenaar helaas te weinig genoten. Mede een reden van verkoop. Het komt er gewoon niet van. Net ingereden en maar 3000 km op de klok maakt van dit aanbod bijna een nieuwe auto. Huidige eigenaar is de eerste eigenaar en hij kocht ‘m in Qatar waar hij een aantal jaren woonde. De Spyder verhuisde mee naar Nederland en is nu op zoek naar een nieuw baasje die er hopelijk wat meer kilometers meegaat maken. Want zeg nou zelf, deze auto is toch een plaatje en die moet gewoon gezien en bereden worden.

 

Onze mening

Een uniek lage kilometerstand, en prachtige samenstelling, van de eerste eigenaar, dealer onderhouden en zelfs nog garantie tot 2025.
Eigenlijk hoeven we er geen woord extra over te zeggen…

Over de verkoper

Kees, de huidige en eerste eigenaar, heeft de Porsche in 2021 nieuw gekocht bij Porsche Doha in Qatar, hier was hij woonachtig. Vorig jaar is hij terug verhuist naar Nederland en heeft de Spyder op Nederlands kenteken gezet. In mei 2023 heeft hij de Porsche Approved garantie nog verlengd voor twee jaar. En uiteraard gaat deze garantie mee over als de Porsche word gekocht door een particulier.

 

Recente onderhoudshistorie

 

  • 11-04-2023 bij 3042km Porsche Centrum Gelderland

Het volgende onderhoud is pas nodig 04-2025. (of 33.000 km)
Bij de laatste beurt heeft de Porsche ook een strenge 111 puntencheck gekregen.
De 111 puntencheck is uitgevoerd om de Porsche Approved garantie te verlengen tot mei 2025.

 

Uitvoering

  • 9WT Apple CarPlay
  • 581 Bagage net bij voetruimte passagier
  • 858 GT-sportstuurwiel leder
  • 087 Interieurpakket Spyder Classic 
  • 602 Led-koplampen inclusief Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)
  • 583 Rokerspakket
  • B86 Typegoedkeuring Qatar
  • P11 Volledige kuipstoelen
  • 424 20 inch 718 Spyder wielen in zilverkleur
  • 573 Climaatregeling
  • 454 Cruise control
  • QV3 Digitale radio
  • XXP Donkere achterlichten
  • 480 Handgeschakelde 6-versnellingsbak
  • 637 ParkAssist (achter) met achterruitrijcamera
  • 632 PDLS+ (Dynamisch grootlicht)
  • 475 Porsche Active Suspension Management (PASM)
  • I8L Porsche Communication Management (PCM)
  • 220 Porsche Torque Vectoring incl. mechanisch sperdifferentieel (PTV)
  • QR5 Sport Chrono Pakket
  • 567 Voorruit met grijze band

 

Inbegrepen bij verkoop

  • 2 Originele sleutels
  • Boordmap + bijbehorende documentaties
  • Pordsche carcover
  • Alle documenten rond aanschaf & invoer naar Nederland

 

Opmerkingen

Geen, de Spyder verkeerd in absolute top conditie.

 

Modificaties

Geen, de Porsche verkeerd in originele staat

 

Samenvatting

Verkoper – Kees, particulier
Locatie – Regio Eindhoven
Chassisnummer – WP0CC2A83MS240738
Kenteken – R789HV
Eerste registratie – 31-05-2021
Kilometerstand – 3.550
Aantoonbaar – Ja, adhv documentaties
Garantie – Ja, Porsche Approved Garantie tot 30-05-2025
BTW/marge-auto -  Marge auto
Carrosserie – Spyder / Cabriolet
Motor – 4.0 Liter Boxer zescilinder 420 pk 420 Nm
Aandrijving – Achterwiel aangedreven
Bak –  Handgeschakeld
Banden – Michelin Pilotsport
Exterieur – GT-Zilver metallic M7Z
Interieur – Interieurpakket Spyder Classis rood
Bekleding – volleder rood

Rokersauto – Nee
Eigenaren – 1
In bezit sinds – 31-05-2021

 

De beschrijving van deze Collectable is met uiterste zorg tot stand gebracht, gebaseerd op de informatie van en gevalideerd door de verkoper. The Collectables voert op basis van de verstrekte informatie een (voor)selectie uit en raadpleegt openbare bronnen op eventuele onregelmatigheden. Bieders dienen zich echter zelf te vergewissen van de juistheid van de beschrijving en kunnen desgewenst persoonlijk onderzoek (laten) doen. Alle Collectables op ons platform kunnen vooraf door kopers, uiteraard in overleg met de verkoper, worden onderworpen aan iedere

Ook je Collectable volledig ontzorgd (laten) verkopen aan een nieuwe liefhebber? Neem contact met ons op.